محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


خواندنیهای جبهه و جنگ

دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۳۱ ق.ظ

روی تخته سیاه کلاس یکی از مدارس خرمشهر که موشک خورده بود این جمله نوشته شده بود:  «اسلام درس اول و آخر شماست بچه ها»

 

در حالی که خلبانان جوانمرد ایرانی از زدن یک پل که ماشینی روی آن در حال عبور است اجتناب می‌کنند، خلبانان دشمن به مدارس کودکان کرمانشاه حمله کرده و تعداد زیادی از کودکان معصوم را به خاک و خون می کشند.

 

شهید محمود کاوه (فرمانده لشکر ویژه شهدا) وقتی به کردستان رفت بعد از 2 هفته ضد انقلاب‌ها برای سرش 3 هزار تومان جایزه گذاشتند، 2 هفته بعد شد 15 هزار تومان، چند ماه گذشت در عملیات آزادسازی بوکان، قیمت سرش به 2 میلیون تومان رسید.

 

سال 1361، قرار بود کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد در بغداد برگزار شود.  اگر این کنفرانس برگزار می‌شد صدام به مدت 8 سال ریاست آن را به عهده می‌گرفت.  تنها راهی که می‌شد از برگزاری کنفرانس جلوگیری کرد، ناامن نشان دادن بغداد بود که صدام به امنیت آن خیلی افتخار می‌کرد.

صبح روز 31 تیر ماه سال 1361، خلبان شجاع عباس دوران، که عراق برای سرش جایزه گذاشته بود.  پس از بمباران پالایشگاه بغداد، هواپیمای خود را که آتش گرفته بود به هتل محل برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها کوبید و بدین ترتیب با شهادت خود کاری کرد که این اجلاس به علت فقدان امنیت در بغداد، برگزار نشود.  پیکر پاک شهید دوران به همراه 570 شهید دیگر در دوم مرداد 1381 به خاک میهن بازگشت.

 

بر روی یک دیوار مخروبه در سوسنگرد با خطی شتابزده این جمله نوشته شده بود.  صدای توپ و خمپاره همه جا را فرا گرفته و دشمن وارد شهر شده و تا چند لحظه دیگر همه‌ی ما شهید خواهیم شد.  برای ما شهدای گمنام فاتحه بخوانید.

 

برای بچه‌هایی که تازه رسیده بودند پی جا می‌گشتم یک پسر بچه را دیدم گفت:  با بچه‌های تهران آمده‌ام من رو جا گذاشتند و رفتند.  بچه بود و دست خالی و تنها، ولی معلوم بود که نمی‌ترسد.  گفتم خوب اشکالی نداره تو هم بیا پیش ما.  بعدها فهمیدم (فهمیده) بود.  محمد حسین فهمیده

 

با اصابت ششمین موشک ایران به بغداد، صدام از بغداد گریخته و به شهر سامرا (یکی از چهار شهر امن) پناه می‌برد.  رادیو صوت الجماهیر در توجیه این فرار اعلام می‌کند صدام برای زیارت به این شهر سفر کرده است.  درحالی که مردم با ایمان خرمشهر مشغول دفاع از شهر در مقابل دو لشکر عراق بودند، بنی صدر به وعده دادن اکتفا می‌کند. و وقتی نیروهای سپاه از او می‌خواهند که برای پشتیبانی آنها فانتوم بفرستد می‌گوید:  «مگر فانتوم نقل و نبات است که برایتان بفرستم»

 

ناهار اشرافی داشتیم (نان و ماست) سفره را انداخته و نیانداخته، دکتر چمران از راه رسید.  دعوتش کردیم بماند.  دست‌هایش را شست.  بر سر همان سفره نشست یکی پرسید:  پس این وزیر دفاع که گفتن قراره بیاد چی شد؟ بقیه خندیدند ...

 

رژیم عراق با تصرف شهر مهران، در اردیبهشت سال 65 جهانیان را به تماشای فتوحات خود فرا می‌خواند.  اما رزمندگان جشن و پایکوبی صدام را با بازپس‌گیری این شهر در عملیات کربلای یک در تاریخ دهم تیر ماه 65 به عزا مبدّل نمودند.

 

در بهمن ماه سال 1365 در پی بمباران وحشیانه رژیم بعثی عراق به دو مدرسه در شهر میانه، 68 دختر بی‌گناه دانش آموز به شهادت رسیدند.

 

به پاس فداکاری نیروی دریایی در عملیات مروارید (7/9/1359) و فتح اسکله البکر و حماسه آفرینی ناوچه پیکان و نابودی نیروی دریایی عراق، هفتم آذر به نام «روز نیروی دریایی» نام گذاری شده است.

در عملیات کربلای یک وقتی یکی از عراقی‌ها خود را تسلیم کرد، گفت:  من شیعه هستم هنگام اعزام مادرم یک تکه پارچه‌ی سبز حرم امام حسین علیه‌السلام را به قصد تبرک به من داد و گفت اگر اسیر شدی این پارچه نزد ایرانی‌ها خیلی ارزشمند است بگو مال کربلاست.  با تو کاری نخواهند داشت.

 

دوستم فریاد زد بیایید کمک، سیب‌ها رو خالی کنید.  از لبنان فرستادند.  نمی‌دانستیم خنده کنیم یا گریه. حتی لبنانی‌ها هم برای ما کمک فرستاده بودند ولی از توپخانه خودمان که بنی صدر گفته بود دارد می‌آید، خبری نبود. گروه توپخانه اعزامی از اصفهان، که بنی صدر خائن روزهای اول جنگ وعده آمدن آن را داده بود پس از 36 روز (یک رو پس از سقوط خرمشهر) وارد منطقه شد.

 

شهید صیاد شیرازی دو پایش از ساق شکسته بود و در آن سرما حاضر نشد یک مسکن به او بزنیم و حتی حاضر نشد جلوتر از دیگران او را معاینه کنیم.

 

شهید دکتر رهنمون در جبهه‌ها خودش راننده آمبولانس معرفی کرده بود در حالی که رئیس یک کارخانه بزرگ داروسازی بود.

 

در بحبوحه جنگ شهرها در سال 1366، خلبانان غیور ایران هنگام بازگشت از بمباران شهر بغداد، موفق به ساقط کردن یک فروند میگ 23 دشمن شدند.

 

پس از پرتاپ 9 موشک ایران به بغداد در سال 64، صدام حسین که در جنگ شهرها به استیصال می‌افتد، کشورهای لیبی و سوریه را متهم به تحویل موشک به ایران می‌کند و آن ها را خائن به اعراب می‌نامد.

 

پس از عزل بنی صدر، ظرف کمتر از یک سال، در چهار عملیات بزرگ ثامن الائمه ، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس، 57 درصد از سرزمین‌هایی که در طول جنگ به اشغال دشمن درآمده بود، آزاد شد.

 

در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 70 هزار نیروی عراقی در میدان‌های نبرد به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند که تعداد زیادی از اتباع کشورهای مختلف از جمله (سودان، مصر، اردن، مراکش و ...) بین آنها بودند که بصورت مزدور به کمک صدام آمده بودند.

 

گروه تفحص در حین عملیات جست و جو در منطقه فکه به سیم‌های تلفنی رسیدند که از خاک بیرون زده بود.  رد سیم‌ها را که گرفتند رسیدند به یک دسته از شهدا که دست و پایشان با همین سیم‌ها بسته شده بود، معلوم بود که آنها را زنده به گور کرده‌اند.  زیرا کسی دست کشته‌ای را نمی‌بندد.

۹۲/۰۷/۰۱

نظرات  (۱)

سلام
دیروز از هر چه بود گذشتیم و امروز از هر چه بودیم!!!

آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز!!!

دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود!!!

جبهه بوی ایمان می‌داد و اینجا ایمانمان بو میدهد!!!

الهی:

نصیرمان باش تا بصیر گردیم!!!

بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم!!!

و آزادمان کن تا اسیر نگردیم.!!!
با مطلب جدید آپم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار