محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


صهیونیسم شناسی

شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۳۹ ق.ظ

صهیونیسم ، مأخوذ از صهیون ، به معنای کوه خشک و پر آفتاب، نام تپه‌ای است در جنوب غربی شهر قدس در سرزمین فلسطین ، که در برخی از متون دینی یهودیان ، آمده است که منجی قوم یهود پس از ظهور از همین کوه ، قدرت مطلقه‌ی فرزندان اسرائیل (حضرت یعقوب (ع)) را بر تمام اقوام و ملل جهان مسلط می‌سازد.

بنابراین صهیونیسم جنبشی یهودی است که به دنبال تحقق «دولت یهود» و آموزه‌های عهد عتیق و بویژه کتاب فقهی آنان ، «تلمود» است.

صهیونیست‌ها ، با استناد به تلمود و عهد عتیق ، معتقدند «قوم برگزیده» خدا هستند و با تعابیر و تدابیر گوناگون تلاش می‌کنند که افکار عمومی ملت‌ها را مجاب کنند که بین یهودیان و خدا ، رابطه‌ای خاص وجود دارد که هیچ کس جز آنان ، به این سعادت نائل نیامده است. «ذات قدوس ، پنج چیز را به خود تخصیص داده و آنها را ثروت خویش خوانده است و آنها عبارتند از: تورات ، آسمان ، زمین ، ملت اسرائیل و معبد بیت همیقداش».

«همه‌ی ملت‌های جهان حمد و ثنای ذات قدوس را می‌گویند ولی حمد و ثنای ما به درگاه او مقبول‌تر و خوش‌تر است.»

«حتی اگر ملت اسرائیل ، شایستگی هم نداشته باشند با این وجود هنوز هم فرزندان خدا خوانده شده‌اند.»

اشارات فوق ، نمونه‌ای از دهها موردی است که در تلمود ، در مدح و ستایش قوم یهود آمده است که اینک دستاویزی مذهبی است برای صیونیست‌ها که در جهت بسط و گسترش استیلای خود بر سر تا سر جهان تلاش می‌کنند.

۹۴/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار